Foto's
Up

 

 

 

Her er de foreløbige billeder fra restaureringen.

 

NSU MAX's standardfejl = Knækket centralstøttebensophæng - Det er repareret.

Reperereret Centralstøttebensophæng.

Renoveret bagskærm.

Bageste del af bagskærmen har fået lappet de gamle nummerpladehuller.

Dele til forkromning og fornikling.

Delene retur fra forkromning igen (5-5-2004)

Samlingen til sandblæser/maler - Dog ikke de to motorer i baggrunden ;-)

Hjulene - De er da flotte ikke sandt?

Komplet renoveret motor med polerede dæksler.

Og så lige plejlstangen med det totalhavarerede leje - ikke noget smukt syn.

D. 11-1-2006 Alle delene er hjemme fra maleren - Flot ikke sandt.

D. 13-1-2006 Stellet er samlet og motoren lagt i stellet.

D. 21-1-2006 Forenden er færdig, baghjulet er kun løst monteret og skal af igen

D. 21-01-2006 Nu begynder den at ligne en NSU MAX igen

D. 21-1-2006 Læg mærke til ledningerne i lygtehuset - Den har også fået et ledningsnet.

MAX'ens motor - Nu er der ikke længe til prøvestarten.

D. 4-2-2006 Værktøjskasser, karburator, samtlige kabler, kæde og kædekasse,
kædestrammere, bagbremse, knæpuder og tankemblemer er monteret.
Mangellisten er nu nede på udstødningssystem, forlygte, baglygte håndtag,
Bageste fodhvilere samt den clips der holder centralstøttebenet i hvilestilling.

D. 4-2-2006  De bageste fodhvilere mangler - Jeg har dem, så de skal blot monteres.

 

11-2-2006. Det originale NSU Max speedometer -  Helt nyt 00000 Km.

12-2-2006. Solens første stråler på projektet.

12-2-2006. Lige et billede fra kædesiden.

15-4-2006. Nye slanger mellem motor og olietank er også blevet fremstillet.

15-4-2006. Så er mangellisten nede på udstødning og tankemblemer.
Tankemblemerne passede ikke til tankens shape, så dem måtte jeg sende tilbage
.

.

15-4-2006. Og jo ---- Solen skinner ;-)

26-8-2006. Færdig ----- Næsten.

26-8-2006. Forreste del af udstødningen er noget gammelt bras der blot er hængt på for 
at kunne prøvekøre og komme til syn.
Der dukker en renoveret "Krümmer" med dækplade op senere.
Også NSU emblemet på forskærmen mangler - Det finder jeg nok en dag.

 

4-2-2007: 
Så oprandt dagen sidste skrue er sat i mit projekt NSU MAX.
Den originale "Krümmer" med dækplade er fremskaffet.
NSU emblemet på forskærmen skyldes Kim Armand, og tankdækslet
Jørgen - Begge dele er svære at skaffe - Mange tak.
På bagskærmen sidder en flot sort historisk nummerplade.
Jeg ved at "nogen" vil mene at der skal en aluminium kant på sædet.
Jeg mener foreløbig noget andet.
Med de næste billeder slutter fotoserien fra restaureringen af min NSU MAX.